Vald fylla och bråk!!!!

Juldagsnattens bråk.

Text-tv rapporterar nu att natten mot annandagen i hela landet var bråkig.

Det mesta handlade om att; ”Huvudingrediensen var alkohol”.

Och så finns det en hel del röster, oftast indirekta, som kritiserar mina åsikter (om alkoholens stora påverkan för de flesta av oss i Sverige) och vilka säger att jag överdriver. Bara de två senaste dagarna har jag fått hjälpa anhöriga..

Utåt sett är oftast allt ok. Det kostar att hålla masken. Undrar bara hur länge vi har råd att blunda? Jag har fått betala priset för att dricka och jag får numera också betala ett pris för att vara och tala om vikten av ett nyktert samhälle.

Dock tycks det inte hjälpa nämnvärt. Allt för få verkar agera. Alldeles tydligt! Skål!

Vi var alla valt att ha det så här!

2 reaktioner på ”Vald fylla och bråk!!!!

  1. Pingback: Alkoholskador -VAKNA « 40 plussare

  2. 40 plussare

    Usch det är bedrövligt. Vi vuxna borde kunna vara VUXNA och föregå med gott exempel. vi borde kunna vägleda våra unga bättre. Läs mitt inlägg på min blogg! Skål!

Kommentera

