Är med i film om prästutbildning…

Att plötsligt våga börja studera på ”gamla dar”. Och till präst…

Kommer inte från kyrkans värld. Är inte uppväxt i ett aktivt kristet hem, även om föräldrarna kunde luta sig mot kristna sånger under valda delar under livet. Och så levde jag ett liv, nästan ett helt liv, utanför kyrkans väggar. Till plötsligt…

En dag vågade jag bejaka en dröm, en dröm som i många stycken varit oklar även för mig och som så sakta, sakta gjorde sig mer och mer påmind, som om det inte fanns någon annan väg att gå. Att börja studera. Och till präst. En smått absurd tanke för mig och för omgivningen, kan man tro. Det är en lång berättelse, som jag inte skall skriva om just här. Det finns de som vill att jag skall skriva min bok. Flera olika förläggare har knackat på och lämnat frågan.

Att kasta alla förtöjningar och segla iväg till en för mig helt okänd tillvaro, var oerhört läskigt. Hittade en film idag, där jag medverkar och det från min skola, www.johannelund.nu . Se den här!!!!

Först startade jag med att bo på Sigtuna Folkhögskola och där gick jag Svenska Kyrkans grundkurs under ett halvår år 2003, sedan blev det då Johannelunds teologiska högskola samt Uppsala Universitet till år 2009. Många timmar, dagar, veckor, månader och år blev det. Dock läste jag in utbildningen fortare än de flesta. Är ju duktig på att fokusera. Och att göra det jag föresatt mig.

Bär du på en dröm som du inte blir av med? Vad hindrar dig? ”Ta rygg på de som vågat”… Vad har du att förlora. Och vad har du att vinna?

2 reaktioner på ”Är med i film om prästutbildning…

  1. Alltså, googlade runt efter info om Prästutbildning. Hittar
    dig. Och blir Lycklig. Känns som nåt slags tecken. 🙂 Snälla
    hälsningar från Ateistens Dotter

Kommentera

