Kors för livet…

Designer!

Har ritat ett hals smycke, ett kors. Idag hämtade jag det hos en fantastisk guldsmed som förverkligade min ide’. Vad tycker Ni om korset?

Har inte hittat något som tilltalat mig, därför fick jag lösa det själv. Korset är en fantastisk symbol för oss. Jesus, den levande Guden kom till oss som sann människa och sann Gud, tog på sig våra tillkortakommanden så vi kan bli befriade från våra negativa livs vägar. Nästan obegripligt. Det enda som krävs av oss är att hålla oss till Jesus. ”Följ mig”, är Kristus uppmaning. Tänk och handla som Jesus gör och livet fylls av sann glädje. Och hoppet om ett evigt liv ekar in till våra hjärtan. Du ÄR älskad och förlåten. Från tro till ro.

Korsdrag behövs för oss. Lev ärligt och be om mod!

Kommentera

