En tur i minnenas alle’…

Bevara ordningen så skall ordningen bevara dig.

Inte kontroll. Struktur. Eftersom jag längre inte har något betalt uppdrag, vilket känns förfärligt och märkligt samt snopet, så har jag valt att just nu studera.

Tillbaks, känns som igår, i biblioteket på Johannelunds teologiska högskola, där jag tillbringat oerhört många dagar under fem år då jag studerade till präst.

Tänk vad fort det kändes som igår. Som om mitt 1,5 år i Gottsunda församling inte hänt. Fast det har det med många underbara upplevelser. Saknar mitt uppdrag och församlingen där, alla underbara människor och möten, väldigt mycket. Kände att mina gåvor och erfarenhet till viss del kom till nytta där. Hade så mycket ogjort där…

Har börjat knåpa på att få ihop några minnen från förr. Får se vad och om det blir något. Kul och jobbigt att återigen möta saker när man packar upp dem igen.

Livet är dock tufft nu. Av olika anledningar. En dag i taget är måttot.

Kommentera

