Är med i dagens UNT!

Uppsala Nya Tidning idag.
http://www.unt.se/leva/vill-gora-vin-till-juice-1089516.aspx

”Vill göra vin till juice” – fyndig rubrik där jag argumenterar för hur min älskade Svenska Kyrka kan få många fler medlemmar och upplevas än mer adekvat. Se människan, många bär på brustenhet. Beroende skadar mer än halva svenska folket. Det är dags att handla, att inte tiga. Låt oss förbättra världen!

Det är inte hatet som dödar, det är att vi inte griper in. Det behövs kunskap i dessa frågor, därför åker jag runt och föreläser på min lediga tid. Barn och vuxna skall inte behöva lida.

Många barn vill idag inte gå hem för de vet inte hur det är där hemma. Vi har skrivit under FN:s barnkonvention ändå uppfyller vi inte den för 400 000 barn. Jag tycker det är konstigt, jag skäms.

De som är emot druvjuice har inga alkoholproblem och förstår inte vad det handlar om. Jag har tagit ställning och kan inte längre tiga. Min kallelse och mitt uppdrag från Gud ger mig kraft. Fler behöver nås av det goda budskapet. Öppna upp är min bön till Kyrkomötet som diskuterar drycken i nattvarden idag. Våga lyfta frågan om alkohol i ett större sammanhang.

Vill vi göra skillnad?

4 kommentarer på “Är med i dagens UNT!

Add yours

  1. Det är inte brist på pengar som gör att man inte kan hjälpa dom minsta och mest utsatta i vårt land.
    Jag jobbade i ett antal år med barn i Lp-stiftelsen/Åsbrohemmet, men efter 1997 så har kristen familjen vård lyst med sin frånvaro i vårt land.
    Man får åka till Norge och Evangelie center för att få se mamma pappa barn få möjligheten till ett liv utan alkohol/knark med kristen inriktning.
    Personligen anser jag det är ett fattigdomsbevis att inte kunna ha råd att hjälpa barnen till ett tryggt och normalt liv.
    Tack Bedrup för att du hela tiden driver denna frågan, det är en Guds hjärtesak min vän. v v v v Thommy Bergenwall……..

  2. ”De som är emot druvjuice har inga alkoholproblem och förstår inte vad det handlar om.”

    Må vara att jag inte har alkoholproblem, men varför skulle jag inte ha något att tillföra diskussionen fast jag inte håller med dig?

    Frågan om alkohlhaltig nattvard handlar inte om alkoholism, utan om hur Jesus gjorde och ifall det är tillräckligt med druvjuice. Där finns olika ståndpunkter.

Lämna en kommentar

Skapa en webbplats eller blogg på WordPress.com

Upp ↑