Predikade igen…

Äntligen!

För första gången sedan jag avslutade mitt vik uppdrag som präst i mitt älskade Gottsunda och Sunnersta (längtar efter alla underbara människor där), fick jag idag lägga ut Ordet rent och klart. Det händer något när man får förmånen att få göra det.

Var på ett äldreboende och vi blev väldigt många. Kantorn från Tolfta församling är duktig och kompetent. En trygghet.

Talade om det kristna hoppet, rörde mig mellan Johannesevangeliet, 1:à Petrusbrevet och Romarbrevet samt Matteusevangeliet. Jesus är sannerligen vår räddning. För en mänsklighet som ibland tvivlar är det tryggt att få vila i Bibelns löften. Hopp från olika tider som vilar på erfarenhet i dess olika brev.

Är oroad och hoppas många kan be för min vän H som är sjuk. Han och hans familj behöver alla förböner som Ni be.

Trivs i Tierp. Fina människor och fina möten blir det.

Imorgon skall jag viga ett par. Kärleken är en gåva som vi kan och bör skicka vidare. Den skingrar mörker.

Vi behöver ta fram den goda viljan. Då kan vi förbättra liv.

Kommentera

